مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام: یارانه دستمزد بهترین برنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام در گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی ایلام گفت:یارانه دستمزد بهترین برنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که اخیرا با ساز و کار راحت ابلاغ و تدوین شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام: یارانه دستمزد بهترین برنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، شیرخانی گفت: هدف از اجرای طرح یارانه دستمزد، کاهش هزینه های بکارگیری نیروی کار برایکارفرما به منظور پایداری فراوری و اشتغال، افزایش فرصت اشتغال برای فارغ التحصیلاندانشگاهی در بازار کار، ارتقای سطح سرمایه انسانی کارگاه های فعال بخش خصوصی وتعاونی در مناطق کم برخوردار است.

وی ادامه داد: مساله اصلی ما اشتغالجوانان و طیف سنی زیر 35 سال استبنابراین کارفرمایان با جذب این افراد مشمول مشوق ها قرار می گیرند و براساس قانون30 درصد از هزینه کارفرمایان توسط تعاون،کار و رفاه اجتماعی پرداخت می گردد.

وی اظهار کرد: با تسهیل شرایط طرح مشوقبیمه ای، کارفرمایان می توانند هر میزان نیروی کار جدید مورد احتیاج خود را بدونمحدودیت در تعداد از بین فارغ التحصیلان لیسانس به بالا جذب نمایند.

وی با بیان اینکه بیمه سهم کارفرماتوسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به حساب کارفرما واریز می گردد، اضافه کرد: شرایطبهره مندی از این طرح برای کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع کرونا به صورت ویژهتسهیل شده است و کارفرما برای برخورداری از چنین معافیتی باید دارای مجوز فعالیتاز مراجع رسمی کشور، داشتن کد کارگاهی تامین اجتماعی بوده و در سامانه مشوق بیمه ای

Moshavegh.mcls.gov.ir ثبت نام نموده باشد.

وی گفت: نیروی کار جدید نیز باید دارایحداقل مدرک تحصیلی لیسانس، سن کمتر از 38سال، حداکثر سابقه بیمه 36 ماه و ثبتنام در سامانه Moshavegh.mcls.gov.ir باشند.

وی گفت: از دیگر برنامه های وزارت برایتشویق کارفرمایان به جذب نیروی جدید طرح یارانه دستمزد است در دستورالعمل جدیدکه از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اچتماعی ابلاغ شده است کارگاه های جدید التاسیسهم می توانند یارانه دستمزد دریافت نمایند. کارفرمایانی که کارگاهی جدید تاسیس مینمایند به محض دریافت کد کارگاهی می توانند از خدمات یارانه دستمزد که 30 درصد حقوق اداره کار است و به حسابکارفرما واریز می گردد بهره مند شوند.

وی تاکید نمود: بر اساس این طرح 30 درصد از دستمزد جویندگان کار شاملافراد با تحصیلات دیپلم و دانش آموختگان دانشگاهی در قالب یارانه دستمزد به کارگاه هاییکه آنها را جذب نمایند پرداخت می گردد.

وی یادآور شد: ایلام دارای رتبه اولکشوری در ثبت نام متقاضیان و معرفی کارگاه ها به بانک های عامل و رتبه اول پرداختتسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا در کشور نسبت به سهم ابلاغی را دارا است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی ایلامگفت: تا به امروز 14 هزار و731 واحد کسب و کار با تسهیلات درخواستی142 میلیارد و 700 میلیون تومان به بانک های عامل استان معرفی شده است کهاز این میزان12 هزار24 و واحد آسیب دیده از کرونا تسهیلاتخود را به مبلغ 102 میلیارد و 900 میلیونتومان دریافت نموده اند.

وی اضافه کرد: در راستای تاکیدات استاندارایلام و مصوبات کارگروه اشتغال استان مبنی بر استمرار فرایند پرداخت تسهیلات مذکور وضرورت پرداخت مانده تسهیلات با اعتبار، دستگاه های اجرایی نیز مکلف به پیگیریمشکلات متقاضیان در بانک ها و موسسات عامل شده اند.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

iraniro.ir: تور داخلی ایران: گردشگری ایران، سفر به مشهد، اصفهان، تهران، کیش، قشم، یزد، تبریز، اخبار ایران

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 124841

به "مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام: یارانه دستمزد بهترین برنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام: یارانه دستمزد بهترین برنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید